سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بردبارى پرده‏اى است پوشان ، و خرد شمشیرى است برّان ، پس نقصانهاى خلقت را با بردبارى‏ات بپوشان ، و با خرد خویش هوایت را بمیران . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :0
بازدید دیروز :4
کل بازدید :51097
تعداد کل یاداشته ها : 30
103/2/20
1:14 ص

 1 - آیا یک برنامه بزرگ ماهیانه دارید؟

 همه ی آزمون، مهلت ها، فعالیت های مهم را روی یک تقویم بزرگ ماهیانه  بنویسید. آن را در یک جا قرار دهید که همیشه در معرض دیدتان باشد. برای  مشخص کردن تاریخ های مهم، از مداد یا قلم یبا مارک های رنگی استفاده  کنید.

 2 - آیا برای کارهای خود یک تقویم هفتگی دارید؟

 یکی از آن تقویم های "یک هفته در یک نگاه" را بخرید تا بتوانید تمام برنامه های  یک هفته ی خود را با یک  نگاه مرور کنید.

 3 - آیا یک برنامه مطالعه ی هفتگی دارید؟

 از جدول خالی مطالعه هفتگی برای تجسم و سازماندهی وقت خود استفاده کنید.  ساعت های کلاس خود را  با رنگ مشخصی، از بقیه ی ساعت ها جدا کنید و  اسم درس مربوطه را در آن بنویسید. ساعت های عذا  خوردن، خوابیدن، کار  کردن، یا مطالعه کردن را هم در جدول خود مشخص کنید.

 4 - آیا برای هر کلاس درس خود، دست کم یک ساعت مطالعه منظور می  کنید؟

 هر روز وقتی را برای مطالعه در نظر بگیرید. پس از مدت کوتاهی که یک برنامه  منظم را اجرا کنید، وقت  مطالعه تان به صورت عادت درخواهد آمد.

 5 - آیا در برنامه ی خود زنگ تفریح هم در نظر می گیرید؟

 به یاد داشته باشید که نباید زمان مطالعه ی مستقیم خود را بیش از یک ساعت در  نظر بگیرید. یک زنگ  تفریح ده دقیقه ای بعد از هر ساعت مطالعه، اهمیت زیادی  دارد و خستگی ذهنی و بدنی را بر طرف می کند.

 6. آیا قبل از ساعت مطالعه خود، متون خواندنی مربوط به کلاس بعد را "پیش  مرور" و یادداشت هایی را که  سرکلاس قبل برداشته اید "مرور" می کنید؟

 این دو فعالیت را در برنامه هفتگی خود با حرف "پ"برای پیش مرور و "م" برای  مرور، مشخص کنید.

 7 - آیا از ساعت هایی که برای مسافرت های روزانه و درون شهری  اختصاص می دهید، استفاده مؤثر می  کنید؟

 اگر درطی رفت و برگشت مدرسه، فرصت دارید تا مقداری از کارهای مدرسه  ی خود ار انجام دهید، از آن  می توانید برای "پیش مرور" و "مرور" درس ها  استفاده کنید. همه زمان رفت و برگشت خود به کلاس را با  واژه "مس" مشخص  کنید.

 8 - آیا وقت کافی برای آرامش و رفع خستگی و بازی اختصاص داده اید؟

 بازی اثرِ درمانی دارد. بدون بازی و سرگرمی نیمی از نیاز وجود شما فراموش شده  است. اطمینان حاصل کنید  که وقت کافی برای بازی در تقویم خود منظور کرده  اید وآن را با واژه "بازی" مشخص کنید. مراقبه  (مدتیشن) یک روش آرام بخش  برای شروع و پایان یک روز پرمشغله است.

 9 - آیا برای رسیدن به هدف هایتان به خود جایزه می دهید؟

 صرف نظر از اینکه چقدر بودجه دارید، همواره می توانید با یک بستنی، رفتن به  سینما (یا هر فعالیت برانگیزاننده ی دیگر) به خودتان جایزه بدهید. در صورتی که  به هدفتان نرسیده اید، جایزه را قبول نکنید!

 10 - آیا به تهیه کردن فهرست عادت دارید؟

 تهیه کردن و نگهداری فهرست های مختلف، ایده ی بسیار خوبی است. به کارهای ذکر شده در فهرست  خود اولویت بدهید و سعی کنید مهمترین کارها را اول انجام دهید. کارهایی را که در هر روز یا هفته انجام  نداده اید، به روز و هفته  بعد منتقل کنید.